Sunday, February 5, 2012

Recycle ;D

Nadzmi : Eh , kau rase kau tak nak recycle ke botol tu ?

Stranger : Buat ape aku nak recycle bnda bodoh tu . Nnty hilang jugaa .

Nadzmi : aishh , (kau ni mengong ape) *dalam hati

Stranger : ape pandang ?

Nadzmi : takde pape . hehehe


Assalamualaikum , post kali ni aku rase nak cakap pasal RECYCLE lahhh . HAHA , yee , sangat pelik and kamu semua tak payah lah rasa terkejut pulak aku buat post ni . Aku ada baca artikel yg sebenarnya KITAR SEMULA menguntungkan bagi pihak kita dan juga ALAM SEKITAR . Aku juga ada belajar tentang Adab dengan ALAM . Yang sebenarnya hubungan kita dengan alam ni sangat berkait rapat . kalau takde alam . kita tak boleh hidup . Kau orang semua nak hidup kt mana kalau dunia ni penuh sampah . Kau orang nak mandi macam mana kalauair semuanya berminyak . Mujur ada pihak yang tolong bersihkan . kalau takde . Mmg jadi orang minyak lah korang . HAHHA

Berbalik kepada KITAR SEMULA , aku ada baca article yang berbunyi begini .

"Approximately 60% of our rubbish thrown away today could be recycled"

sumber : http://www.environment-green.com

Wooo , banyak tu . hampir 60% dalam dunia ni boleh diKITAR SEMULA . cuba kamu semua bayangkan . Tutup mata . duduk diam2 . HAHA , Dalam dunia ni 60% bahan ni ada kat dunia kita tak dikitar semula . Plastik2 , Botol2 dan lain2 semuanya berkumpul . hmmmm , mana kita nak pergi ? Renung2 kan lahh :)



Recycle today and you will make a change .

P/s : aku ni macam ada gaya jadi doktor hijau kan ? ^^

Jadi , kalau kita berhujah macam ini . aku pasti Stranger kat atas tadi tu akan cakap macam ni


Stranger : adik , terima kasih yeee . abg sekarang dah sedar bahawa KITAR SEMULA mampu mengubah dunia

Nadzmi : Errrrr -,-


* kan bagus macam tu kan ? *

No comments:

Post a Comment